Doorgaan naar hoofdcontent

Wetenschapper op bezoek.

SASK viert FEEST!

Elk jaar doen we iets anders rond ons "Saskfeest". Dit jaar mochten we ons niet verkleden, kwam er geen lekkere frietmobiel langs om frietjes te eten., MAAAAAAAAR.... Vandaag kwam er een wetenschapper op bezoek!

Saai? Neen hoor! De wetenschapper toonde ons heel wat leuke dingen, gaf ons ook heel wat uitleg en af en toe mochten sommige van jullie ook iets doen.

Kijk maar naar enkele sfeerbeelden!























































Reacties

Populaire posts van deze blog

Juliette en Fleur waren JARIG

Vorige week vierden we twee verjaardagen in de klas! Juliette was jarig in de herfstvakantie en Fleur was jarig op 7 november.  Uit volle borst zongen we ons verjaardagslied.  Daarna trakteerde Juliette ons op lekkere snoepjes en een glitterpen! Dankjewel!!  Fleur trakteerde op een leuk boekje met een balpen! Dankjewel!! Nogmaals, een dikke PROFICIAT Juliette en Fleur!!

Leesmakkers

Leesmakkers! We zijn gestart met leesmakkers ! Om de twee weken komen we samen met de klas van juf Monica om te lezen.  Eerst leerden ze elkaar wat beter kennen aan de hand van een kleine opdracht. Samen knutselden ze een boekenwijzer. Ook werden er enkele vraagjes gesteld "Heb je hobby's?" "Heb je broers of zussen?", "Lees je graag?"...  Ook op de blog van juf Monica vinden jullie enkele foto's terug! Ik had niet de tijd om heel de tijd rond te lopen. 😏 Ik hoop dat jullie samen heel wat leesplezier mogen beleven! 

DTD

DTD of beter gekend als DikkeTruienDag ! Deze ochtend warmden we ons eerst op door wat aan ochtendgymnastiek te doen. Meester Daan vertelde ons over de challenges . Elke graad kreeg een uitdaging. We hadden de volledige dag te tijd om aan deze uitdaging te voldoen. Wij moesten met het zesde leerjaar ervoor zorgen dat iedereen van het eerste leerjaar tot aan het vierde leerjaar een hoedje kon dragen op het slotmoment. UITERAARD zijn we hierin geslaagd! 👍👍 Niet alleen werd de verwarming wat lager gezet vandaag, ook stonden we even stil bij de week van "Samen Tegen Pesten". Iedereen tekent al een hele poos vier stippen op hun hand, maar waarom eigenlijk? Als je vier stippen tekent op je hand, betekent dat eigenlijk dat je met de volgende punten akkoord gaat: - Ik vind pesten niet oké en zal er nooit aan meedoen! - Ik praat erover als pesten mij bang of verdrietig maakt. - Ik sluit niemand uit, voor mij hoort iedereen erbij! - Ik zal altijd proberen op te komen voor ie